4. 8. 2015 - EK nepotvrdila audit ministerstva financí

zpět na Novinky

Olomouc 4. srpna 2015 – Společnost Tesco SW, dodavatel aplikace monitorovacího systému evropských fondů MS2014+, obdržela v minulém týdnu vyjádření ředitele odboru auditu Generálního ředitelství regionální a městské politiky EK, které jednoznačně potvrzuje, že audit nařízený EK a provedený odbornými útvary ministerstva financí (MF) dosud nebyl dokončen. Tvrzení českých sdělovacích prostředků z počátku června, že „Evropská komise potvrdila, že tendr na monitorovací systém provázely chyby“, není pravdivé.

„Dosud nejsou dokončeny všechny aktivity navazující na auditní zprávu s tím, že až do okamžiku, než bude vše hotovo, je celý proces tajný,“ uvedl na dotaz společnosti TESCO SW Franck Sébert, ředitel auditu Generálního ředitelství regionální a městské politiky. Ta chtěla znát stanovisko EK k auditní zprávě. Z výměny dopisů tak plyne, že EK se doposud k auditu monitorovacího systému nevyjádřila, a případné seznámení novinářů s obsahem dílčí pracovní korespondence mezi MF a EK bylo porušením tajného režimu auditních procesů.

Společnost TESCO SW, která v roce 2013 zvítězila ve veřejném výběrovém řízení na dodávku aplikace MS2014+, se v minulosti veřejně ohradila proti celé řadě nepřesných, zavádějících, tendenčních i zcela nepravdivých tvrzení auditního orgánu MF. Na základě zpráv v médiích, že MF obdrželo dopis EK, který potvrzuje závěry auditu, společnost TESCO SW požádala MF o jeho poskytnutí. Když 17. června společnost obdrželo vyjádření, že ministerstvo žádný takový dopis nemá, obrátila se dopisem přímo na EK.

Vyjádření ředitele Francka Séberta koresponduje s odpovědí ministryně pro místní rozvoj Karly Šlechtové v rozhovoru pro E15 (27.7). „Evropská komise sem poslala dopis na úrovni ředitele, v němž stojí, že obdržela část auditu,..., a že ho bere na vědomí a současně u prvního nálezu říká, aby se počkalo na výsledek policejního šetření... Evropská komise se totiž nemůže a ani nesmí vyjádřit k celé věci ve chvíli, kdy audit není kompletní.“

(Donath Business & Media, Tomáš Jelínek)