
Portál pacienta
Informační systém představující nový komunikační kanál mezi zdravotnickým zařízením (nebo státní institucí) a pacientem nebo blízkými pro komplexní řešení jejich životních situací.
Hlavní přínosy
Portálové řešení nabízí přístup k řešení komunikace a požadavků vůči zdravotnickému zařízení z jednoho online prostředí. Slouží pacientům a oprávněným osobám (rodinným příslušníkům), kterým poskytuje náhled na osobní zdravotnickou dokumentaci, objednávání na vyšetření, vyplňování formulářů, zasílání upozornění apod.
Úspora času
Elektronická komunikace přináší úsporu času, snadnost komunikace, dostupnost 24/7.
Přehlednost
Přehledné rozhraní s popisy všech životních situací s odkazy na potřebné postupy.
Uživatelská nástěnka
Možnost zobrazit souhrnnou kartu, na které bude na jednom místě uveden přehled zdravotních údajů o pacientovi s možností třídění dle času a typu zpráv.
Snadná komunikace
Přehledné a bezpečné rozhraní, které navede uživatele k tomu, co potřebuje, včetně možnosti vyplnění formulářů týkající se léčby.
Integrace
Integrace na objednávací systém a SMS službu pro posílání zpráv. Synchronizace uživatelských údajů s centrálním registrem pacientů na základě doporučených integračních IHE profilů pro sdílení informací mezi zdravotnickými IS na základě mezinárodních standardů pro komunikaci pro přenos klinických dat HL7.
Bezpečnost
Moderní a hlavně bezpečná platforma. Veškerá výměna dat v rámci portálu probíhá zabezpečeným způsobem s využitím šifrovacích mechanismů. K autentizaci uživatele bude využit Národní bod pro identifikaci a autentizaci umožňující pohodlné a přitom bezpečné přihlášení z pohodlí domova prostřednictvím elektronického OP, případně bankovní identity. Přístup ke zdravotnické dokumentaci a dalším službám bude povolen jen na základě vytvořené registrace uživatele a ověření jeho údajů.
Jednoduchost
Zjednodušení procesů zpracování životních situací uvnitř zdravotnického zařízení. Žádné nároky na technické vybavení pacientů.
Manažerské výstupy
Tvorba reportů a statistických přehledů v rámci back-office části portálu.
Branding
Řešení umožňuje rozšiřování nabízených služeb a individuální branding aplikace respektující aktuální webovou prezentaci zdravotnického zařízení.
Klíčové funkce
Veřejná část
Veřejná část obsahuje popis veškerých životních situací, náležitostí k jejich vyřízení a aktuální informace pro pacienty spojené s vyřizováním těchto životních situací včetně odpovědí na často kladené dotazy. Občané na ni nahlížejí anonymně, je přístupná veřejnosti. Veřejná část bývá realizována vložením textů životních situaci do stávající webové prezentace zdravotnického zařízení, popř. samostatným portálem vytvořeným dle grafického manuálu instituce. Pacient například může zjistit informace ohledně provozní doby ordinací.
Soukromá zóna
Soukromá zóna je určena pro každého pacienta, jehož identita je už ověřena. Zóna poskytuje přístup k jednotlivým službám a umožňuje on-line řešení vybraných životních situací, od náhledu do zdravotnické dokumentace přes objednávání k vyšetření, vyplňování formulářů až po příjem upozornění.
Backend zóna
Součástí Portálu pacienta je i backend zóna pro pracovníky zdravotnického zařízení (ZZ). V této zóně pověření pracovníci ZZ dále zpracovávají podané žádosti vztahující se k životním situacím. To může obnášet úzkou spolupráci s dalšími interními systémy ZZ, např. s objednávacím systémem. Komunikace s těmito systémy pak probíhá prostřednictvím univerzálního komunikačního rozhraní, které může být realizováno prostřednictvím integrační platformy. Backend zóna disponuje číselníky i moduly, které pověřeným pracovníkům ZZ zajišťují agendu, na kterou ZZ nedisponuje vlastním informačním systémem a její evidence je často řešena formou tabulkové aplikace MS Excel. Tyto moduly jsou pak konfigurovatelné včetně možností výstupních sestav a exportů.